Zjistěte, co všechno dokáže Váš vůz!

Váš průvodce asistenčními systémy Hyundai

Hyundai neustále zdokonaluje a inovuje své vozy pro Vaše větší pohodlí a bezpečnost. Podívejte se, jaké funkce a systémy Vám vozy Hyundai dokáží nabídnout.

Asistenční systémy

Pro seznámení s pokročilými funkcemi vozů Hyundai jsme pro Vás připravili několik krátkých videí. Podívejte se, jak jednotlivé systémy fungují!

Systém zabraňuje nechtěnému opuštění jízdního pruhu v důsledku nepozornosti řidiče aktivním korigováním směru jízdy. Systém zároveň upozorňuje řidiče akustickým a vizuálním signálem.
Systém zabraňuje nechtěnému opuštění jízdního pruhu v důsledku nepozornosti řidiče aktivním korigováním směru jízdy. Systém zároveň upozorňuje řidiče akustickým a vizuálním signálem.
Systém AEB v případě hrozící kolize zahájí brzdění pro minimalizaci možnosti vzniku vážné nehody nebo omezení jejích následků.
Systém AEB v případě hrozící kolize zahájí brzdění pro minimalizaci možnosti vzniku vážné nehody nebo omezení jejích následků.
Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu. Při popojíždění v kolonách dokáže vůz zcela zastavit a opět se automaticky rozjet.
Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu. Při popojíždění v kolonách dokáže vůz zcela zastavit a opět se automaticky rozjet.
Systém identifikuje dopravní značky omezující rychlost a zobrazuje údaj o rychlostním limitu v reálném čase na displeji navigace a přístrojovém panelu.
Systém identifikuje dopravní značky omezující rychlost a zobrazuje údaj o rychlostním limitu v reálném čase na displeji navigace a přístrojovém panelu.
Senzory umístěné v zadních náraznících detekují přítomnost jakýchkoliv vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci ve zpětném zrcátku a při zapnutí směrového ukazatele také varovný zvukový signál.
Senzory umístěné v zadních náraznících detekují přítomnost jakýchkoliv vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci ve zpětném zrcátku a při zapnutí směrového ukazatele také varovný zvukový signál.
Systém při couvání akusticky i vizuálně ve zpětném zrcátku a na přístrojovém panelu upozorňuje řidiče na vozidla blížící se vzadu z pravé nebo levé strany.
Systém při couvání akusticky i vizuálně ve zpětném zrcátku a na přístrojovém panelu upozorňuje řidiče na vozidla blížící se vzadu z pravé nebo levé strany.
Centrální bezdrátová dokovací stanice pro snadné nabíjení chytrých telefonů.
Centrální bezdrátová dokovací stanice pro snadné nabíjení chytrých telefonů.

Lexikon zkratek

AEB

Autonomní nouzové brzdění

(Autonomous Emergency Braking)

Systém AEB v případě hrozící kolize zahájí brzdění pro minimalizaci možnosti vzniku vážné nehody nebo omezení jejích následků.

Autonomní nouzové brzdění
ASCC

Inteligentní adaptivní tempomat

(Adaptive Smart Cruise Control)

Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu. Při popojíždění v kolonách dokáže vůz zcela zastavit a opět se automaticky rozjet.

Inteligentní adaptivní tempomat
ATCC

Řízení trakce při průjezdu zatáčkou

(Advanced Traction Cornering Control)

ATCC užívá elektronické senzory k tomu, aby simuloval funkci samosvorného diferenciálu, konkrétně přibrzďováním vnitřního kola během jízdy v zatáčkách. Přidává tak vozu na trakci, jistotě a přilnavosti k vozovce a přináší lepší požitek z jízdy.

Řízení trakce při průjezdu zatáčkou
AVM

Systém monitorování okolí vozu

(Around View Monitoring)

Kamery na přídi, zádi a pravé i levé straně vozu poskytují řidiči záběry okolí v rozsahu 360° a výrazně tak usnadňují parkování a manévrování ve stísněných prostorech.

Systém monitorování okolí vozu
BSD

Sledování mrtvého úhlu

(Blind Spot Detection)

Senzory umístěné v zadních náraznících detekují přítomnost jakýchkoliv vozidel v mrtvém úhlu a spouští varovnou světelnou signalizaci ve zpětném zrcátku a při zapnutí směrového ukazatele také varovný zvukový signál.

Sledování mrtvého úhlu
DAA

Sledování pozornosti řidiče

(Driver Attention Alert)

Systém DAA na základě monitorování způsobu a délce jízdy průběžně detekuje řidičovu únavu a signalizuje ji akustickým a vizuálním varováním.

Sledování pozornosti řidiče
DBC

Asistent sjezdu ze svahu

(Downhill Brake Control)

DBC pomáhá udržet kontrolu nad vozem při jízdě ze strmého kopce prostřednictvím udržování konstantní rychlosti vozu.

Asistent sjezdu ze svahu
DCT

Dvouspojková převodovka

(Dual Clutch Transmission)

Dvouspojková převodovka DCT přináší vynikající zrychlení spolu s nízkou spotřebou paliva. Poskytuje okamžité a plynulé změny rychlostních stupňů bez ztráty výkonu a kombinuje úspornost manuální převodovky s pohodlím automatického řazení.

Dvouspojková převodovka
FCWS

Varování před čelním nárazem

(Forward Collision Warning System )

Systém FCWS využívá přední kameru pro detekci překážek, do kterých by mohl vůz narazit, a varuje před nimi řidiče. Poté v případě nutnosti zasahuje AEB.

Varování před čelním nárazem
HAC

Asistent rozjezdu do kopce

(Hill-start Assist Control)

Systém pomáhá řidiči při rozjezdu v prudkých svazích automatickou aktivací brzd, aby zabránil couvnutí vozu.

Asistent rozjezdu do kopce
HBA

Automatické přepínání dálkových světel

(High Beam Assist)

Asistent dálkových světel monitoruje prostředí před vozem a při detekování vozu v protisměru nebo při dojetí vozu automaticky přepne na tlumená světla, čímž přispívá ke komfortu a především bezpečí jízdy.

Automatické přepínání dálkových světel
HTRAC

Inteligentní pohon všech kol

(Hyundai Traction)

Vyspělejší verze inteligentního pohonu všech kol zajištující rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola v závislosti na provozních podmínkách. Přispívá tím k lepší trakci a ovladatelnosti.

Inteligentní pohon všech kol
HUD

Průhledový head-up dispej

(Head-up Display)

Sdružuje nejdůležitější provozní informace jako rychlost nebo navigační pokyny a zobrazuje je přímo do zorného pole řidiče na čelním skle, aby je mohl řidič snadno sledovat bez odvracení zraku od vozovky.

Průhledový head-up dispej
LCA

Asistent změny jízdního pruhu

(Lane Change Assist)

LCA na dálnicích a rychlostních silnicích upozorňuje na vůz blížící se v souběžném pruhu vyšší rychlostí.

Asistent změny jízdního pruhu
LDWS

Varování při opuštění jízdního pruhu

(Lane Departure Warning System)

Systém pomáhá držet směr jízdy, když upozorňuje řidiče při opuštění jízdního pruhu bez zapnutí směrového ukazatele. LDWS řidiče pouze varuje vizuální či akustickou signalizací, nezasahuje však aktivně do řízení.

Varování při opuštění jízdního pruhu
LKAS

Asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu

(Lane Keeping Assist System)

Systém zabraňuje nechtěnému opuštění jízdního pruhu v důsledku nepozornosti řidiče aktivním korigováním směru jízdy. Systém zároveň upozorňuje řidiče akustickým a vizuálním signálem.

Asistent pro vedení vozu v jízdním pruhu
RCTA

Upozornění na projíždějící vozidla při couvání

(Rear Cross Traffic Alert)

Systém při couvání akusticky i vizuálně ve zpětném zrcátku a na přístrojovém panelu upozorňuje řidiče na vozidla blížící se vzadu z pravé nebo levé strany.

Upozornění na projíždějící vozidla při couvání
SCC

Adaptivní tempomat

(Smart Cruise Control)

Udržuje přednastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a automaticky snižuje nebo zvyšuje rychlost v přednastaveném rozsahu.

Adaptivní tempomat
SLIF

Rozpoznávání dopravních značek

(Speed Limit Information Function)

Systém SLIF identifikuje dopravní značky omezující rychlost a zobrazuje údaj o rychlostním limitu v reálném čase na displeji navigace a přístrojovém panelu.

Rozpoznávání dopravních značek
SPAS

Inteligentní parkovací asistent

(Smart Parking Assist System)

Asistent vyhledá podélnou či příčnou vhodnou parkovací mezeru a poté sám ovládá volant. Řidič má na starosti jen pedály a volič převodovky. Dokáže také následně vyjet z parkovacího místa.

Inteligentní parkovací asistent
VSM

Stabilizační systém

(Vehicle Stability Management)

Systém VSM zlepšuje směrovou stabilitu vozu pomocí ovládání brzd a prostřednictvím zásahů elektrického posilovače řízení. Pomáhá s řízením například na nehomogenním povrchu, kdy hrozí smyk.

Stabilizační systém
Menu